Hva jeg ønsker å få ut av faget

Da har tiden kommet for et nytt semester og på tide for meg å fullføre mitt første år i universitet. Dette er en refleksjonsblogg som er opprettet i emnet Digital formidling.  I forbindelse med eksamen skal jeg legge ut et innlegg hver uke, som omhandler et faglig problemstilling. Da tar jeg tak i PC-en, leser pensum, knekker knoklene og forsøker å gi dere et svar.

Den aller første oppgaven vi har blitt tildelt er å si noe om hva vi ønsker å få ut av dette kurset. Vel for det første har jeg veldig lyst på en utdanning. For det andre ønsker jeg faktisk å lære noe i løpet av de tre årene i en bachelorgrad.

Hva jeg ønsker å få ut av faget

Verden vår blir stadig mer og mer digitalisert. Som et resultat av dette, er informasjonen vi tilnærmer oss gjennom digitale plattformer. Gjennom dette faget ønsker jeg å forstå hvilke plattformer som kommuniserer til mottaker best, men også hvorfor og på hvilke måter dette oppnås.

Hvordan jeg skal oppnå målet

For å oppnå hvordan vi kan bruke nettet til å formidle et budskap til en større masse, er det viktig å kontinuerlig lese pensum og holde meg oppdatert på mine medstudenters blogger. Dette gjør at jeg får en bredere perspektiv av stoffet, og kanskje en ny måte å tenke på når det gjelder visse problemstillinger. I tillegg ønsker jeg å oppmuntre andre til å kommentere og være uenige.

Dette er altså ikke en såkalt rosablogg, men heller et sted der du kan få større faglig innsikt i en digital verden. Så fortsett å lese for moro og læring rullet i én, mens jeg prøver å forbli mer positiv enn pessimistisk. Hvis du lytter og er ekstra heldig så kan du kanskje høre en student gråte i bakgrunnen.

Vi snakkes!

– 𝓫𝓻𝓲𝓭𝓰𝓮𝓽𝓽𝓮

Legg igjen en kommentar

