Et blogger liv

Det første jeg assosierer med en blogg er klær, silikonlepper og masse brunkrem. For ikke å nevne promoteringer av betakaroten og hårvitaminer. Jeg har alltid hørt at blogging er mye arbeid, men jeg har aldri tenkt over hvor mye det faktisk krever. I begynnelsen av denne bloggen tenkte jeg; ett innlegg i uka, det blir enkelt. Da fikk vi den første oppgaven, og jeg fikk umiddelbar skrivesperre.

En liten frykt kom over meg ved at bloggen skal være faglig, men også ha et personlig preg ved at egne argumentasjoner må komme til syne. Mitt faglig arbeid kom til å bli sett av andre enn en faglærer. Men etterhvert kom jeg over den frykten og klarte å skrive. Det har ikke vært enkelt og noen av problemstillingene gjorde at jeg sto der og klødde hodet i forvirring.

I det store og hele har jeg nådd målene mine om å bli mer bevisst om hva som kreves for å kommunisere med en større masse. Jeg er fascinert av de som utmerker seg på dette området. Det krever talent og til tider innovativ tenkning. Denne opplevelsen har fått meg til å tenke mer over emner som jeg sjelden gir en tanke, og jeg stiller oftere spørsmål nå. Før denne bloggen, skal jeg være ærlig så leste jeg sjeldent avisen. Dette skyldes at jeg syns nyhetene alltid var så deprimerende, men nå ser jeg på det med nye øyne.  Jeg har blitt mer bevisst på hvordan vi kommuniserer med hverandre på over sosiale medier, og hvorfor visse taktikker fungerer.

Etter denne opplevelsen så har jeg innsett at å jobbe visuelt er det jeg trives best med. Det jeg har lært fra denne bloggen skal jeg definitivt ta med meg videre. Ikke noe imot Sophie Elise, men tror ikke det blir noe blogger liv på meg. 🙂

– 𝓫𝓻𝓲𝓭𝓰𝓮𝓽𝓽𝓮

Legg igjen en kommentar

